Hoe Zoë €700 ophaalt met stroopwafels en de personeelspunten van opa

Normal 652845e32eb8ff2b3eec730c334b5779e4f66835
28-09-2019 | 12:45

“Het maakt niet uit hoe je over de finish komt, desnoods kruipend.” Zoë (10) legt in een radio-interview met Den Haag FM uit waarom echt iedereen mee kan doen aan de Madurodam Marathon. Zelf legt Zoë, net als vorig jaar, de 1,69 kilometer af met behulp van een racerunner.

Vorig jaar gaven Zoë en haar broer Lucas het startschot voor de Madurodam Marathon. Ook dit jaar zijn de broer en zus van plan om weer samen over de finish te gaan van de enige echte stadsmarathon voor kinderen. Zoë met de racerunner, een soort loopfiets met 3 wielen, en Lucas lopend. Door een bindweefselstoornis is Zoë snel moe. De racerunner biedt uitkomst.


Trainen in een ijskoude sloot

Omdat iedereen deze marathon kan lopen, is trainen niet echt nodig. Toch werken Zoë en Lucas op warme dagen op een bijzondere manier aan hun uithoudingsvermogen. Niet met een racerunner, maar met een speciale rolstoel die in het water kan, duikelen ze de ijskoude sloot in en uit. Daar word je hard van!


Stroopwafels en de personeelspunten van opa

Pleegnichtjes Quincey en Ceyenne hebben zich ook bij hun team aangesloten. Als team Friends4NSGK willen ze zo veel mogelijk geld inzamelen voor het project Samen naar School, waarmee kinderen met handicap naar een gewone school kunnen en vriendjes in de buurt kunnen maken.


Lucas: “Vorig jaar hebben we vooral geld opgehaald bij familie en vrienden. Dit jaar hebben we ook stroopwafels verkocht. Hele lekkere! Mensen wilden ze graag kopen omdat ze zo lekker roken, maar ook toen ze hoorden van het goede doel.” Het team haalt ook geld op met statiegeldacties. En opa heeft zijn collega-buschauffeurs zo ver gekregen dat ze hun gespaarde personeelspunten doneren voor het Gehandicapte Kind.


Vorig jaar hebben Lucas en Zoë ruim € 500 opgehaald. Dit jaar hebben ze hun doel aangescherpt naar €700. Een fantastisch bedrag!

Kun jij nog wat tips gebruiken om je streefbedrag te halen? Bekijk dan de sponsortips of de ideeën voor ludieke acties.